Sunday, June 19, 2011

A munka

Itt az ideje, hogy arról is írjak, hogy miért is jöttünk ki. Indonézia egyik legnagyobb mobilszolgáltatójának mutatjuk meg, hogy mit is lehet elérni adatbányászattal. Mivel nem az első mobilpiacon, így csak 45 millió előfizetője van :) . De ez egy 245milliós országban érhető is! Ami még érdekes, hogy a 45millióból 43millió prepaides ügyfél! És ráadásul nagyon sokan: az ügyfelek kb. negyede vesz egy előfizetést, lebeszéli a perceket, aztán kidobja a kukába és vesz egy másik simkártyát. Így az is érthető, hogy miért 5 hónap az ügyfelek várható élettartama.
No szóval azért jöttünk ki, hogy megmutassuk, hogy adatbányászattal milyen okosságokat lehet elérni. Például kiket érdemes bevonni a lojalitás programba, vagy éppen hogyan lehet növelni a ügyfelek forgalmát?
Erre nagyjából 2 hónapunk van. Ez nagyon kevés idő, és itt nem könnyű elintézni a dolgokat. A szerver beszerzése például teljesen kilátástalannak tűnt, de aztán csak sikerült 1 hét alatt beszerezni. Eltelt 2 hét és eddig nem láttunk adatokat, talán holnapra sikerül azt is összerakni!
Remélem sikerül érdekes dolgokat mutatni nekik és akkor megnyithatjuk a Jakartai irodát is!

1 comment:

  1. Hajrá Bátyó, klassz a blogod, jó munkát és kellemes időtöltést, várom az újabb bejegyzéseket! Üdv, Ádám

    ReplyDelete